torsdag den 19. april 2012

Min Svigermor #1

Jeg har før snakket om min svigermor, som er helt igennem fantastisk på rigtig mange måder. Hun er uundværlig. Både da vi fik Pelle og nu hvor vi har fået Ronja, har hun stået 100% standby, hvis vi har haft brug for hjælp. Da jeg skulle begynde at arbejde efter min første barsel passede hun Pelle i 1½ måned inden vi kunne få en vuggestueplads. Jeg ved ikke, hvad jeg skulle have gjort, hvis hun ikke havde gjort det dengang. I denne omgang har vi også haft brug for hendes hjælp. Jeg startede med at arbejde i Januar og først nu har vi fået tilbudt en vuggestueplads med opstart 1. maj.

Ikke nok med, at hun er der 100% for os og vores børn, så er hun en ferm strikker. Takket være hende har jeg efterhånden fået brudt nogle strikkekoder :-) Jeg er dog ikke så hurtig til det der strikkeri, så hun hjælper med at lave nogle af alle de ting jeg drømmer om til ungerne.

Da jeg så denne søde tunika hos Wenche, så var jeg jo nødt til at have sådan et par stykker til Ronja, men med alle de igangværende projekter jeg har, så har svigermor heldigvis trådt til igen.

 Det er blevet både til en tunika og en kjole

 Tunikaen er strikket i Karisma lys gammeltosa med koksgrå kontrast.

 Da hun havde strikket tunikaen fik vi en fælles ide om at lave den, 20 masker bredere i bunden og 10 cm længere, så det kunne blive til en fin kjole. Kjolen er lavet i koksgra med rester fra tunikaens gammelrosa som kontrast.

Er vildt imponeret over, hvordan hende svigermor bare kan freestyle lidt henover en opskrift.

Kjolen passer Ronja helt perfekt.

 Den er meget elastisk, så hun vil kunne passe den rigtig længe.
(Har endnu engang haft problemer med at fange modellen)

Jeg fandt en lille lyserød blomsterknap, som er blevet syet bag i nakken. Nu går jeg så og summer over, om jeg skal lave en eller anden form for pynt foran. Er vild med Wenches kaninbroderi, men kan ikke helt bestemme mig for om jeg vil have noget lignende. Umiddelbart synes jeg også den er meget fin som den er.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar