fredag den 27. april 2012

Første forsøg med hævekurve og surdej.

Da vi var i sommerhus i påsken havde jeg taget Henning (min surdej) og mine nye hævekurve med.
Nu skulle det prøves :)
Opskriften er fra "Byens bedste brød" af Rikke Gryberg.
Surdejs-speltbrød.
 Brødene i hævekurvene.
 Lige inden de kom i ovnen, syntes virkelig det er en fantastisk mønster de får.

 De færdige brød.
Det blev et ret kompakt brød, nok fordi jeg ikke havde taget min uundværlige røremaskine med og min tålmodighed med at stå og ælte dej i 10 min. den strakte ikke til 10 min, nærmere 2 min.
Er sikker på resultatet var blevet noget bedre, hvis det var æltet så meget som det skulle :)

En ting er sikkert, det er bestemt ikke sidste gang jeg skal bruge hævekurvene. Mangler bare en rigtig god opskrift, ikke nødvendigvis med surdej..

Ligger du inde med en god opskrift, som jeg skal prøve???


Ingen kommentarer:

Send en kommentar