mandag den 23. april 2012

Hurtigt til lækkersulten...

For lang tid siden fik jeg opskriften på en hurtig chokoladekage, som laves i en kop i mikrobølgeovnen. Da vi var i sommerhus og besøge Anne og Janus i påsken fik vi endelig afprøvet den.

 Dette blev resultatet af denne opskrift:

4 spsk mel
4 spsk sukker
1 stor spsk kakao
3 spsk mælk
2 spsk olie
1 nip salt
1 lille æg evt ½
2 spsk chokoladeknapper

Det hele måles af og kommes i et stort krus. Rør godt rundt. Sæt kruset i mikrobølgeovnen ved fuld effekt i 2 min og 40 sek. Lad hvile lidt og nyd så din friskbagte chokoladekage.

Den smagte bedre end den så ud, men skulle spises forholdsvist hurtigt for ikke at virke tør.

 I går så jeg så dette indlæg hos Sanne. Jeg sad tilfældigvis og var lidt lækkersulten, så selvfølgelig var jeg nødt til at afprøve denne opskrift, som hun linkede til. Den er nemlig lidt anderledes end den jeg allerede havde.

 Denne udgave var mere luftig og blev ved med at være det, selv når den blev kold. Medmindre du er meget glad for chokoladekage, så vil jeg anbefale at lave en ½ portion.

Tænker at jeg måske skulle prøve at lave et lille mix af de 2 opskrifter næste gang jeg bliver lækkersulten. Tror nemlig det kunne være lækkert med små stykker chokolade i den luftige udgave.

Begge opskrifter er gode, så prøv dig frem næste gang du bliver lækkersulten.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar