søndag den 3. marts 2013

Stemningsbilleder

I går var huset fyldt med kvinder for at fejre både min og Annes fødselsdag. Jeg fyldte år for en månedstid siden og Anne er lige rundet endnu et hjørne og er blevet 30. Anne er jo flyttet til Sønderborg, men størstedelen af hendes og vores fælles vennekreds har stadig bopæl her i Midt og Vestjylland, så jeg foreslog at vi slog os sammen og jeg lagde hus til.

Det var en rigtig hyggelig dag og vi havde dækket fint op og lavet lækkerier, så grundlaget for en hyggelig dag var på plads. I alt var vi 12 kvinder. Nogle fælles venner samt nogle af hver vores egne veninder. Der var desværre en del afbud, men bortset fra det, så havde vi en fantastisk dag.

 Når vi nu ikke var flere end 12, så skulle jeg da dække op med mågestellet. Og typisk mig, så er alt jo farvekoordineret med dug, glas, blomster, lys og servietter. Det eneste der skildte sig ud i min farvekoordination er bestikket. Jeg har længe drømt om noget gyldent bestik, der vil passe til guldkanten på mågestellet, men har endnu ikke fundet noget til nogle fornuftige penge.


Skønne chrysantemum i gamle colaflasker. (Nogle manden havde til at stå, da jeg mødte ham og som i alle disse år, har overlevet mange oprydningsrunder)


 Menuen var mexicansk inspireret og forretten var lækre quesadillas med parmaskinke, ost, koriander og forårsløg. Derudover var der bruschetta med tomater, feta og basilikum.

Hovedretten glemte vi at tage billeder af, men det var tortillas med marineret svinemørbrad i strimler og forskelligt grønt. Og så var der selvfølgelig også varme nachos med ost, med guacemole, salsa og cremefraiche til.

 Desserten var kagebord med Annes hjemmelavede flødeboller med hindbærskum

 Citroncupcakes med creme cheese frosting

 Uhyggelig lækker Brooklyn Blackout chokoladekage fra Hummingburd bakery. Anne kan helt klart lave himmelske kager og denne var ikke en undtagelse.

Til chokoladekagen havde jeg lavet jordbærsorbet efter denne opskrift. Derudover var masser af frisk frugt og slik og chokolade, som gæsterne kunne mæske sig i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar