fredag den 22. marts 2013

Lidt til mig

Sidste weekend fik jeg taget mig sammen og fandt stof of saks og gik i gang med at klippe til en kjole til mig selv. Kjolen har jeg længe haft planer om at sy med udgangspunkt i en af mine yndlingskjoler. 

 Jeg fandt også tid til at få den syet :-) og med min nye overlocker, så gik det så let som en leg. Kjolen har et stramt skørt med en påsyet baggy bluse med lange ærmer.

 Jeg har valgt at lave en lige udskæring i halsen. Jeg har altid været vild med denne form for udskæringer, men finder sjældent kjoler eller bluser med det. 

Ærmerne er lagt op med pyntesting, da jeg ikke havde sytråd i samme farve som stoffet. En fin lille detalje.
Kjolen er syet af en rest viscose jersey, jeg købte for 20 kr. for snart 2 år siden. Så det er en billig og lækker blød kjole, jeg har fået mig.

2 kommentarer:

  1. Hvor er den bare flot! -og sikke godt den klæder dig. Det er en rigtig fin detalje med pyntesømmen, man tror jo næsten ikke at man kan få sådan en skøn sag for en flad tyver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for komplimentet til kjolen og mig. Er rigtig glad for den og kan næsten ikke nå at vaske den før den kommer på igen :-)
      Jeg imponeres gang på gang over, hvor billigt og lækkert tøj man selv kan lave, hvis bare man holder øje med stof-tilbud og sætter sig ved maskinen en aften. Og så undrer man (jeg) sig over, hvorfor man (jeg) ikke gør det noget oftere.
      MVH Rikke

      Slet