lørdag den 16. marts 2013

En god fornemmelse

... er det, når et projekt endelig er blevet færdigt. Når det så samtidig er lykkedes at gøre en ide til virkelighed med et vellykket/tilfredsstillende resulatet, så er det en endnu bedre fornemmelse.

Jeg er endelig blevet færdig med mit projekt, som jeg havde sat Lotte til at lave opskrift til. Selvom jeg har glædet mig som et lille barn til at strikke den ide ud til virkeligheden, så har den lagt i strikkeposen og leet af mig i næsten 2 måneder. Den er blevet taget frem og der er blevet strikket nogle omgange, for så at komme tilbage og bare ligge der og give mig dårlig strikkesamvittighed. Men nu er den dårlige samvittighed endelig slut og trøjen er blevet næsten lige som jeg havde forestillet mig. 

Beklager på forhånd de dårlige model billeder ;-)

 Ærmerne er strikket efter samme princip som de halsrør/capes, jeg efterhånden har strikket en del af.

 Trøjen er strikket i lama uld og Flower bed. Den er let og lækker at have på.

 Ærmerne er strikket primært i Flower bed, men har indsnævringer strikket i lama uld midt på og ved håndledet.

 Bullen er strikket i lama uld, Glatstrik med få omgange vrang for at give struktur og undgå at trøjen ruller.

Et godt resultat og helt sikkert en model jeg godt kunne finde på at strikke op igen i en anden farvekombination. Den eneste anke jeg selv har, er at min indre autist har det lidt svært med at ærmerne ikke er identiske i striberne. Men helt klart en trøje, jeg vil komme til at bruge meget til et par jeans.

12 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet flot.. Jeg er vild med ærmerne

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Ærmerne var også dem, der satte det hele igang for mig, da jeg så inspirationsbilledet.
      Mvh Rikke

      Slet
  2. Det var godt du fik den færdig , den er smadder sød , jeg elsker de farver du har valgt til ærmer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Er selv helt vild med farverne og selvom den tog noget tid for mig at få gjort færdig, så drømmer jeg allerede om flere i andre farvekombinationer.
      Mvh Rikke

      Slet
  3. Flot bluse! Det er fint, at ærmerne ikke er ens :-)
    Kh Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Selvom jeg er lidt autistisk ift. symmetri, så er jeg egentlig rimelig afklaret med, at de ikke er ens.
      Mvh Rikke

      Slet
  4. Som jeg skrev på facebook så er den altså SÅ flot. Jeg er helt vild med ærmerne, super detalje med indsnævring på ærmerne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Den er vildt lækker og er allerede en ny yndlingsbluse.
      Mvh Rikke

      Slet
  5. Den er altså sjov, med de der indsnævringer. Har du selv lavet dem (og kantet hurtigt lige forklares hvordan du gør det?) eller hvor er opskriften mon fra - for den er da alt for skøn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Opskriften har Lotte Kjær lavet for mig ud fra et billede jeg blev inspireret af samt lidt forklaringer fra mig. Indsnævringerne er blot lavet ved at skifte garn og strikke 2 masker sammen, så der er halv så mange masker på pinden, efter nogle omgange er der igen skiftet garn og der strikkes 2 masker i en maske, så der er det oprindelig antal masker på pinden igen.
      Mvh Rikke

      Slet
  6. Uuuuhm lamauld - lyder lækkert!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er så blød og lækker. Lama uld er efterhånden nyt yndlingsgarn her i huset.
      Mvh Rikke

      Slet