søndag den 15. juli 2012

Tøsetur

I fredags var Anne og jeg langt om længe afsted på tøsetur. Turen har længe været planlagt, så det var dejligt endelig at komme afsted. Turen startede faktisk allerede torsdag. Vi havde nemlig besluttet at tage afsted med mændene og tage en overnatning og hygge os sammen uden børn, så Ronja kom ud til sin farmor og farfar og Pelle er jo afsted i Sverige med mor. Vi tog nordpå og overnattede i en hytte her. Det var en super hyggelig lille plads og servicen var god (især fordi vi havde glemt diverse små ting, men camping-fatter var meget behjælpsom). Kan helt klart anbefales.

Fredag tog vi tøser afsted fra morgenen af og mændene tjekkede ud og tog afsted, ud for at afprøve områdets golfbaner og så havde de ansvaret for at hente Ronja hjem, så Anne og jeg bare kunne blive væk så længe det passede os.


 Vi kørte til Århus og startede dagen med at besøge hende her. Her snusede vi rundt og jeg fik købt hendes skønne bog fyldt med lækkerier og masser af tips og så købte vi begge en kikse udstikker med bogstaver. Og så fik vi jo også signeret vores bøger.


Efter en tur hos Cupcakefabrikken. Tog vi ind til Strøget og vinduesshopepde og spiste lækker frokost på Janus' regning (betaling for vores store arbejde med at lave gardiner til sommerhuset). Jeg fik køtb disse skønne Pilgrim smykker til henholdsvis -70% og -50%.

Vi fandt også en HAY butik. Wauw... der var vildt mange super skønne sager. Jeg endte med at købe 2 store kasser i 2 grå nuancer. Kasserne fik jeg til -50% og de passer helt perfekt til alt mit garn og står nu smukt og holder styr på sagerne inde i stuen. Ovenpå kasserne har jeg en lille æske jeg fandt i Søstrene Grene. Den holder styr på alle mine strikkepinde.


Vi sluttede dagen af med en tur i IKEA. Anne fik kigget og fundet en masse sager, som nu står på sedlen med ting, de gerne vil have, når de flytter til Sønderborg. Jeg fik købt lidt børnenes værelse. Blandt andet disse grønne skabs-indsatser igen til -50%.

Købte også en "stumtjener", til at hænge alle Ronjas kjoler på og hvor der også skal være plads til noget af Pelles udklædningstøj og hatte. Når man ser bort fra alt rodet rundt om, så tror jeg, at det er en løsning jeg bliver ret glad for.

Alt i alt en meget god dag, hvor der kom lidt lækkerier med hjem. Og ikke mindst skønt at vi havde alt den tid vi ville til at snakke og ose uden forstyrrelser. Må vist snart have planlagt en ny tøsetur ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar