mandag den 19. december 2011

Julerier, tips og undren

Har i år generelt svært ved at finde den rigtige julestemning... det er som om, der er noget, der mangler, men jeg kan ikke rigtig funde ud, hvad det er.
En af de ting, der har manglet herhjemme er juletræet. Det plejer at blive indkøbt i løbet af den første uge i december, pyntet og sat op i stuen, så vi rigtig kan gå og nyde den og så har nissen jo også et sted at lægge gaverne, når han kommer forbi natten til advent. I år har jeg af flere grunde ikke fået købt noget træ... 1. manglende julestemning. 2. Vi skal ikke fejre jul herhjemme i år. 3. De er blevet voldsom dyre, de der juletræer. ... Jeg har længe gået og overvejet at finde et alternativ og har været vildt forelsket i mange af de fine alternativer jeg har stødt på i blogland, men der har ikke rigitg været energi til selv at få gjort noget.
Men da jeg var forbi Brugsen for at købe mælk den anden dag, så var den der lige... mit alternativ til et juletræ. Så nu er den kommet med hjem og jeg har fundet kassen med alt det fine juletræspynt og fået hængt lidt af det op. Se her;


Den er blevet stillet op i et hjørne i stuen og står nu og lyser så fint... det hjælper lidt på julestemningen... måske den alligevel, når at komme inden den 24. dec.

Jeg nyder, at noget af det fine juletræspynt er kommet frem i lyset. Elsker mine Medusa Rudolpher, sne krystaller i glas, engle i sølv og porcelæn, porcelænskræmmerhuse og mine hvide porcelæns julekugler. Dette er kun et udpluk af vores farvekoordinerede juletræspynt, der er samlet over flere år.

TIP og undren

Her kommer lige et lille tip, som ikke omhandler juletræer eller juletræspynt. Først og fremmest undrer jeg mig... jeg undrer mig over Søstrene Grene. Jeg kommer der nok efterhånden lidt for mange gange om ugen, men alle I andre søde bloggere viser jo så mange lækre og billige ting frem fra Søstrene. Og det er så her min undren kommer... når jeg nu er der så tit, hvorfor kan jeg så ikke finde alle de fine ting, som I andre så ofte viser frem? Tror "min" Søstrene er lidt bagud eller også har de bare ekstrem hurtigt udsolgt.

I dag var jeg endnu engang forbi og fandt ikke hvad jeg ledte efter... det betyder dog ikke, at jeg tog tomhændet derfra :-)


Jeg har nemlig købt ind, så jeg kan få min debut med maskingtape. En pakke med fem ruller og dispenser til 9.66


Og så lige nogle ekstra ruller til 98 øre pr. stk. og så kan man jo godt tillade sig at tage en af hver med hjem.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar