tirsdag den 5. februar 2013

Knækbrød - opskrift

Har lovet at ligge opskriften ind på disse lækre knækbrød :)

Jeg har selv opskriften fra 'Livet på Kastaniegården' og har også fundet den på denne blog, kun med en lille ændring ifht mængden af olie. 
Jeg har prøvet begge opskrifter, de er begge gode, svært at skelne mellem dem.

1 dl havregryn
1 dl sesamfrø
1 dl solsikkekerner
1 dl græskarkerner
1 dl hørfrø
3½ dl mel
1½ tsk groft salt
1 tsk bagepulver
2 dl vand
1 dl olie

Rør alle ingredienserne sammen til en klistret dej.
Del dejen op i 2 portioner (jeg deler den op i 3, jeg kan bedst lide den når de er rullet meget tyndt ud, men det er helt sikkert en smagssag)
Rul hver dejklump ud mellem to stykker bagepapir.
Skær dejen ud med en pizza skærer eller med udstiksforme.
 Bages ved 200 grader varmluft i 15-25 min alt efter tykkelse.
Bræk dem fra hinanden mens de stadig er varme.

Rigtig god fornøjelse, og god appetit :)

3 kommentarer:

  1. Uuuuuuuuuhm!
    Tror desværre ikke jeg har så meget olie tilbage i flasken..
    Men når jeg får købt en ny flaske, er jeg vist nødt til at afprøve :D

    SvarSlet
  2. De er også SÅ lækre :) men pas på, de kan være vanedannende ;)

    God fornøjelse :)

    Smil fra Anne

    SvarSlet
  3. Kære Rikke!

    Du har vundet Ønskefe's giveaway med bille-armbåndet som gevinst. Tak for din hilsen og for du læser med.

    - Da jeg ikke synes at Anne skal snydes for lidt god karma - vil jeg gerne have begge jeres adresser pr. mail, så sender jeg en lille "sidemandsgevinst" afsted til dig Anne og armbåndet kommer i din retning Rikke.

    God onsdag og varme hilsner til jer begge

    SvarSlet