onsdag den 6. februar 2013

Here comes...

Ferb aka Pelle. Jeg blev i weekenden langt om længe med årets kostumer til fastelavn. Pelle har stort set ikke villet have andet på siden jeg blev færdig, så det tolker jeg som en meget stolt dreng, der glæder sig til at vise sit kostume frem i børnehaven i morgen.

 Selve hovedet har som I allerede ved, været en stor udfordring. Den er syet i naturfarvet bomuldslærred. Der er syet en inderhat, så den sidder ordentligt på hovedet. Der er strøget special ekstra stiv vlies på sidderne. Den er egentligt hul inden i, men for at sikre mig, at den kan holde nogenlunde på faconen efter vask, så der kommet pudefyld i. Håret er lavet af 2 dele grøn polarfleece. Del 1 er syet fast på hovedet og del 2 er efterfølgende syet sammen med del 1.

 Bukserne er lavet af lille polarfleece. Der er lavet opsmøg forneden og der syet en bred elastik i livet.
Trøjen var en gammel t-shirt, som har fået syet en hvid krave og "knap" på.

 Ferb in action


Et stk. dejlig glad og fjollet dreng, total klar til at slå katten af tønden.

6 kommentarer:

  1. Sikke et skønt kostume :D
    Det er virkelig godt lavet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :-)
      Det har krævet en masse tid og hjernegymnastik men det har været hele umagen værd.
      Mvh Rikke

      Slet
  2. Hvor er han fiiiiiin! Både søn og Ferb! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Han er helt fantastisk. Elsker sønnen over alt på jord og han er den skønneste Ferb jeg har set :-)
      Mvh Rikke

      Slet
  3. Waw, det endte da med at blive rigtig godt :) Jeg sidder og bliver lidt misundelig, bare jeg havde så lækkert et fastelavnskostume

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak... Og ja... Bare man var barn og kunne klæde sig i sådan et kostume.
      Mvh Rikke

      Slet