torsdag den 7. februar 2013

Klar til at slå katten af tønden

Det er første år Ronja skal prøve at slå katten af tønden. Vi måtte vente på at få en vuggestueplads, da jeg begyndte at arbejde sidste år, så hun nåede desværre ikke at starte inden fastelavn. Derfor har jeg arbejdet i flere forskellige ideer til hendes første kostume.

Jeg endte op med, at hun skulle være Hello Kitty. Den første plan var at lave en heldragt med hætte med ører og et påsyet skørt, men jeg endte med denne udgave:

 En skøn kjole syet i polarfleece (det var indkøbt til den oprindelige plan, så det måtte jo bruges) og tyl. Hvid  overdel med raglan ærmer og skørt lavet både af fleece og tyl. I går aftes inden sengetid lavede jeg lige sidste øjebliks ændringer; jeg havde nemlig gået og overvejet om der skulle et bånd på i livet, så det kom der;

 Hvilken farve båndet skulle have, havde jeg overvejet længe. Jeg kredsede om farver rød eller hvid, men er ret godt tilfreds med at jeg valgte sort. Synes lige det giver den sidste finish.

 Der er bare et eller andet over store sløjfer bag på kjoler til små piger :-)

 En fjollet model


"Mig kitti gole!" En stolt Hello Kitty alias Ronja, klar til at komme i vuggestue og slå katten af tønden.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak :-)
      Er selv ret godt tilfreds med resultatet.
      Mvh Rikke

      Slet
  2. Nårh, hvor er hun fin - eeeeelsker fjollebilledet! Det er sådan et, der rigtigt kan komme til at følge hende senere i livet..

    Det er en sød gole, du har lavet, synes især godt om, at du har lavet noget tøj hun kan bevæge sig i - der synes jeg ikke altid krea-forældre tænker sig så godt om.. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun er så lækker og har en vis evne til fjolle/charme sig fra alt. Hun bliver vist en rigtig hjerteknuser.
      For mig er det vigtigt at der er masser af bevæge-frihed i kostumerne, ikke mindst fordi de efterfølgende får lov at bruge det til at lege i/med så længe de kan passe det, og så skal det jo være behageligt at have på.
      Mvh Rikke

      Slet