onsdag den 28. marts 2012

Hip hip h....

Det er godt nok lige et par uger for tidligt at råbe Hurra for Ronja, men jeg er i fuld gang med forberedelserne til hendes 1 års fødselsdag. Jeg har langt om længe fået taget mig sammen til at hækle dette Kit som jeg købte af Karen Klarbæk, da Anne og jeg var på kreativ messe i Fredericia i efteråret.


Jeg købte kit'et fordi jeg længe havde gået og overvejet at hækle en flagranke og samtidig ville jeg gerne prøve om Tante Grøns Havblik bomuldsgarn er bedre at hækle i, end det billige jeg plejer at købe. Og så er det jo nogle helt fantastiske farver.


Der blev til to flag i hver farve. Opskriften var i pakken, men du kan også finde den hos Karen eller hos Tanterne.


I stedet for at lave 2 flagranker, valgte jeg at hækle flagene sammen med fastmasker hele vejen rundt. Jeg har ikke syet flagene på snoren, men i stedet for fortsættet med at hækle rundt i flagkanten med snoren imellem, så jeg har hæklet flagene på snoren.


Er ret godt tilfreds med resultatet og tror det bliver så fint at have den til at hænge i lampen over et rigtig fint pyntet fødselsdagsbord.


2 kommentarer:

  1. Det ser så fint ud med flagene :)

    SvarSlet
  2. Hej Rikke og Anne,
    Jeg kan se at i ikke linker direkte til farverne i Havblik, så derfor har i linket i kan implementere. https://tantegroencph.dk/vare-kategori/garn/havblik/ God dag

    SvarSlet