mandag den 20. februar 2012

Færdig?

Er blevet færdig med mit første strikkede projekt... eller jeg har ihvertfald ikke mere garn. Jeg har købt den mængde garn, der står i opskriften og brugt rub og stub, men mangler 30 rækker... mærkeligt... det må jeg hellere lige tage en snak med hende om, når jeg på torsdag kommer ud til Lotte for at købe garn til et nyt projekt.


Synes resultatet er blevet meget godt, men pga de 30 manglende rækker er den ikke helt stor nok til at gå 2 gange rundt om halsen (uden at få kvælningsfornemmelser) eller til at blive brugt som bolero.


Den er strikket i Oporto, som er vildt lækkert, men som det kan ses, så smitter det lidt af, når man sidder og arbejder med det ... det gjorde den røde ihvertfald.


2 kommentarer:

  1. Hej rikke . Siden du mangler så mange rækker, har du lavet en strikke prøve ? Det kan svinge fra gang med ens strikke fasthed. Derfor skal du altid lave en prøve hver gang du StARter på et nyt strikketøj.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet, det kan være jeg skal prøve det næste gang. I dette tilfælde er jeg på bar bund hvad angår årsagen til at jeg mangler så mange rækker... jeg har nemlig været forbi Lotte Kjær og vi har målt og snakket og vejet og ud fra hvad vi kan måle os frem til er min strikkefasthed den samme som hendes,,, nu har jeg fået mig et ekstra nøgle garn og så er det jo bare at pille op og starte forfra

      Slet