torsdag den 2. februar 2012

Butterfly's til 2 dejlige drenge

Har gang i at hækle butterfly's. Har længe gået og sukket over de fine butterfly's som Asli har en DIY på, men min mand er desværre ikke blandt de mænd, der tager skjorte og butterfly på, når vi skal i by. Men da Asli lagde en DIY på en børne butterfly, så var jeg bare endnu mere solgt til de skønne skønne butterfly's. Og så er det jo heldigt, at jeg er mor til en dejlig knægt, som stadig iklæder sig det tøj, som hans mor lægger frem ;-)

I anledningen af, at jeg om en uges tid skal fejre min 30 års fødselsdag sammen med en masser venner, så har jeg lavet en butterfly til knægten, så han kan blive fin til fest.

Pelles butterfly er blevet sort med blå og grønne striber.

 Men en butterfly tager flere med sig, så jeg har lige lavet en mere, som bliver en del af en barselsgave til en veninde, som er blevet mor til en lille dreng i december. Han får en lille fin butterfly i blå og grøn. Denne butterfly er lavet mindre end Aslis børneopskrift. Jeg har hæklet 60 rækker med 12 masker til selve butterflyen og det lille stykke til midten er 16 rækker af 5 masker.

Her kan I se forskellen på de 2 butterfly's.

Synes de er så fine og hyggelige at sidde og lave, så jeg skal vist have lavet et eksemplar til alle de små og store drenge i omgangskredsen... altså, når jeg har lavet noget af alle de andre ting på min to-do-liste.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar