lørdag den 12. november 2011

Hjemmelavet gave

I morgen skal jeg afsted til pigefødselsdag hos en god veninde og i den anledning skal man jo have en gave med. Efter at have modtaget en ønskeseddel, var det helt oplagt at gaven i år skulle være hjemmelavet.


Hun ønsker sig luffer og hue i råhvid, så derfor indeholder pakken til hende disse huer og luffer.


Jeg ved om min veninde, at hun elsker grøn, så det skulle jo ikke bare være råhvid det hele. Jeg startede ud med at hækle denne fine hue fra Sidsels Hæklede gaver. Det var selvfølgelig oplagt med en lille grøn detalje.


I min gemmer fandt jeg en opskrift på et par hæklede luffer. De skulle selvfølgelig også have en grøn detalje. De var dog ikke så nemme at få helt som jeg ville have dem, så jeg har pillet lidt op undervejs samt lavet nogle ændringer, men synes nu, at de er blevet helt fine. Mangler dog den perfekte opskrift på et par hæklede luffer, så lægger du inde med sådan en, så vil jeg gerne have et link eller en kopi.


Da jeg havde fået købt rigeligt med garn, så måtte jeg også afprøve opskriften på huen med bølger fra Sidsels nye bog: 3-d hækling.

Glæder mig til at give disse lækre sager videre i morgen og håber, at de falder i hendes smag.

2 kommentarer:

  1. Den sidste må være den Rikke mente kunne afløse min hullede hue ;)men nu har hun jo fikset den :D

    SvarSlet
  2. Det er nemlig helt rigtigt, men selvom jeg har lappet den gamle, så kan man jo altid lave en ny til reserve

    SvarSlet