mandag den 16. marts 2015

Sleeve med ombre effekt

Til min fødselsdag i januar, var jeg så heldig at få en ny computer, som nu er blevet min faste følgesvend i forbindelse med at jeg læser Pædagogisk diplomuddannelse på deltid. 

Jeg havde ønsket mig en lille og let computer, så derfor passede mit gamle og trofaste computersleeve ikke i størrelsen til den nye computer. Og hvad gør man så...? Ja, jeg dykkede selvfølgelig ned i kassen med bomuldsgarn og fiskede alle mine større og mindre rester af blå nuancer frem og gik igang med at hækle et nyt computersleeve.

Denne gang valgte jeg at lave ombre effekt på mit sleeve og dermed kunne jeg bruge alle mine rester helt op. Bare for at skabe en form for symetri i farveskiftene, valgte jeg at veje garnnøglet, hver gang jeg to hul på et nyt, så jeg rimeligt kunne "time", hvornår jeg skulle stoppe med de ensfarvede omgange.

Jeg har hæklet med to tråde på nål 4 mm, så det er blevet dejligt tykt og tæt.

For at bryde de blå nuancer, er der kommet sorte knapper med prikker og en neon pink elastik snor i.

Når jeg får mine mest barnlige øjeblikke, overvejer jeg at brodere mund på, for jeg synes at knapperne ligner små øjne. Måske det bliver tilføjet en dag, hvor jeg ikke gider nogle af alle mine igangværende projekter. ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar