søndag den 12. august 2012

Mit hemmelige hækleri

Et pat gode venner skulle "hemmelig" giftes i fredags og holdte stor 2x30 års fødselsdag i går. Jeg vidste de skulle giftes, da jeg havde lagt et par duge op for hende, som skulle bruges til brylluppet. Den sidste uge har hæklenålen haft travlt med at lave dette brudepar;

Opskriften har jeg fundet her. Den er dog langt fra fulgt slavisk, da jeg altid forsøger at hækle så meget som muligt ud i et, så jeg undgår noget af monteringen. Kjolen er lavet uden ærmer og hæklet oppefra og ned i et stykke, den sidste omgang på kjolen er hæklet i kontrastfarven og med 2 fm i hver m, så den bølger lidt mere end originalen.


Brudeparet blev rigtig glade for deres hæklede brudepar. De er gjort børnevenlige med både øjne og hår, for de venter sig en lille baby til november, som måske kunne få lov til at lege med disse små fine dukker. Alt tøjet kan tages af dukkerne, så måske der skal hækles noget mere dukketøj.

3 kommentarer:

  1. Det kunne de da ikke blive andet end glade for. Jeg synes, det er HELT oplagt at lave noget mere tøj. Knus Heidi

    SvarSlet
  2. ej hvor er de søde og godt du har tænkt på den lille ny også

    SvarSlet