onsdag den 23. juli 2014

Broderet suttesnor

Efter at have lavet mine bidrag til Astrid og Gittes 10 på tværs konkurrence, var jeg nødt til at bestille lidt 1 inch aidabånd hjem.

Jeg bestilte en meter af hver hos dette engelske firma. Leveringen var hurtig og prisen rimelig også fragt prisen.

Det fine aidabånd kunne jeg ikke lade ligge ret længe før jeg var nødt til at afprøve det og lave en suttesnor med den traktor jeg havde tegnet. Endnu engang er den tiltænkt til den dåbsgave, som jeg er ved at lave for min kollega. Derfor blev det røde traktorer og barnets navn i matchende farver.

Bagsiden er beklædt med det skønne græsstof og så er der syet en neon gul elastik i enden til sutten.

Lige et nærbillede af broderierne.

Et skønt projekt. Skal helt sikkert afprøve nogle af de andre mønstre fra 10 på tværs konkurrencen. Da der desværre ikke længere er så mange babyer i omgangskredsen, så har jeg planer om at lave armbånd med broderier og nøgleringe af de fine aidabånd.

5 kommentarer:

  1. Ved ikke om I nu bliver bombarderet med mine kommentarer, forstår bare ikke de forsvinder igen - havde nogle spørgsmål vedr. suttesnorerne ;o)

    SvarSlet
  2. Så lykkedes det ;o) Ville blot høre hvilket garn I har brugt til de søde suttesnore og hvor mange tråde ;o) Og om hele snoren er broderet også det grønne - syntes nemlig det er lidt svært at se ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne.
      Vi er heldigvis ikke blevet bombarderet ;)
      Der er brugt almindelig broderigarn fra dmc. Denne snor er broderet med 2 tråde men overvejer at bruge en tråd næste gang jeg kaster mig ud i lignende projekt. Hele snoren er ikke broderet. Det grønne er farven på aidabåndet. Dvs det eneste jeg har broderet er det røde, hvide og sorte.
      Håber det besvarer alle dine spørgsmål.
      Mvh Rikke

      Slet
    2. Hej Rikke ;o) Tusind tak ;o) Jeg vil gå i gang ;o)

      Slet
  3. Det er da bare superrimelige priser, de har i den biks! :) Godt fundet.
    Jeg glæder mig til at se flere projekter fra dig med de bånd. :)

    SvarSlet