torsdag den 3. maj 2012

Sommerhus vol. 3 - Klargøring af stykket der gerne skal blive til køkkenhave

Jeg har en helt fantastisk familie, de stiller altid op når man har brug for dem og alle hjælper alle. Det er skønt. Min mor er ud af en søskende folk på 7. 5 drenge og 2 piger, så der er altid mange der stiller op.
Vi oplevede det sidst, da vi stod og manglede nogle der kunne hjælpe os med at få fældet nogle træer ude foran, deriblandt et ret stort grantræ, som selvfølgelig stod skævt og hældte ind mod sommerhuset, så den skulle fældes rigtigt, den måtte jo ikke ramle ned i huset.
Så 2 af mine onkler og min lillebror mødte op og gik til opgaven med krum hals, sådan et par træer var der da ikke meget udfordring i...


Her ser vi min lillebror og en af mine onkler, de får sig lige en snak om hvordan det træ skal skæres...
Grantræet der er snak om der den store, på denne side hegnet lige bag ved Bent i den blå kedeldragt. 

Der er sat et tov om så højt oppe som stigen kunne nå, nu skal der trækkes, så træet ligger sig rigtigt ned. 

 Begge onkler, med hver deres motorsav, og Morten igen gang i tovet for at styre det næste træ.

 Lige umiddelbart efter fældning

 Fra den anden side, Janus tager sig en velfortjent slapper :o)

 Overskud, her er alt det taget fra som vi har savet op til brænde, dette bliver kørt på genbrugspladsen.

En stolt Janus, han fik ret, jeg mente at vi skulle køre mindst 3-4 gange før vi fik det hele med, Janus mente 2 gange kunne gøre det, og ØVVVV, han fik ret.
Traileren fyldt godt op, så fik vi alt med på 2 køreture.

Glæder mig helt vildt til min lille køkkenhave bliver færdig :o)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar