tirsdag den 10. september 2013

En glad kanin

En god veninde og tidligere studiekammerat skrev til mig for en uge siden. Hendes mindste datter havde nemlig fødselsdag i går. Datteren er vild med kaniner og elsker at klæde sig ud i en kaninkappe, som hænger på det lokale bibliotek. Så min venindes største ønske, var at give hendes datter en kaninkappe i fødselsdagsgave.

Hun har ikke selv skruet hænderne rigtig på til at sy (efter hendes eget udsagn) så hun sendte mig disse billeder sammen med et ønske om jeg ville hjælpe hende. En opgave jeg ikke kunne sige nej til.

 Jeg sendte hende ud for at handle stof. For at få det udtryk hun ønskede endte det med at være et blødt tæppe (feather soft) fra Bilka, der måtte lade livet.

 Midt bag på kappen, er der en lille strittende hale, som har lilla stof på undersiden.

 Ørerne er også beklædt med lilla stof (fra gemmeren). Valget faldt på lilla, da det er datterens yndlingsfarve.

 Jeg brugte en elefanthue og en t-shirt som model til at klippe efter, for at sikre mig, at jeg ramte de rette dimensioner... ellers er det klippet frit uden mønster.

Ørerne er syet på med fold og kappen lukkes med små trykknapper. Havde overvejet velcro, men måtte konstatere at med det stof, så ville de hurtigt blive så fnulret, at kappen ikke kan lukkes.

I går morges modtog jeg dette søde billede, af et meget glad og stolt fødselsdagsbarn. Det er jo det, der giver hele arbejdet værdi.

2 kommentarer:

  1. Hvor er den herlig - god ide at give hende sådan en kappe :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den blev egentlig ret vellykket og det var en sjov udfordring fra hendes betænksomme mor.
      MVH Rikke

      Slet