søndag den 1. januar 2012

Det sidste måltid...

Så blev året 2011 fejret og vi fik sagt pænt goddag til 2012.

I år var vi en lille flok venner og vores børn. Men selvom vi kun var 6 voksne og 2 børn, så skal menuen jo være iorden. Vores sidste måltid i 2011 var:

Maden havde jeg husket at gøre noget ud af, men bordet havde jeg helt glemt, så med lidt hjælp fra, hvad der kunne findes i gemmeren, blev det alligevel et hyggeligt bord dækket med arvestellet fra mine bedsteforældre. Det er gammelt og helt klart ikke moderne længere, men jeg elsker mit mågestel med guldkant.

Forretren blev til Tunmousse med salat og butterdejssnegle med tomat til.

Hovedretten blev til fyldt svinemørbrad med rösti og ovnbagte rodfrugter med birkes. Mine rösti var super fine, da jeg havde stegt dem, men da vi skulle til at have dem, gik de stykker og blev vist mere til revede kartoffel rod, men det smagte nu godt alligevel.

Desserten blev Ærlig hvid chokolade (mousse) med brombær og vanillebund. Anrettet ovenpå brombær coullies. Det hele hjemmelavet. Det smagte fantastisk og var egentlig nemmere at lave en jeg havde regnet med.

Nytåret blev budt velkommen med "champagne" og kransekage.

Natmaden glemte vi at fotografere, men det var blot en klassiker... nemlig en lækker rejemad.

Hvad fik I af lækkerier til årets sidste måltid? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar