mandag den 4. maj 2015

Pimp din cykel

Ronja har brudt koden og kan nu cykle selv uden støttehjul og uden hjælp til at sætte igang. Det er fantastisk og hun stråler som en sol, hver gang hun er ude og lufte cyklen.

Da Pelle i sin tid lærte at cykle, havde vi købt en mellem str. cykel, fordi han var en høj dreng af sin alder, men desværre betød det, at han blev usikker og ikke ville cykle. Derfor endte vi med en uge efter det første cykelkøb at købe endnu en cykel, denne gang lidt mindre, og så kørte han bare derud af. Den lille cykel blev dog hurtigt stillet til side for den lidt større cykel, vi havde købt først. 

På baggrund af de erfaringer har vi denne gang besluttet, at Ronja skulle starte på den lille, men som pige, der elsker lilla og lyserød, så er det bare ikke så fedt at drøne rundt på storebrors sorte og blå cykel. Derfor har jeg gravet dybt i bunkerne af garn og fundet en masse neon acryl garn og vi har pimpet cyklen, så den er blevet en pige værdig.

Der er kommet striber og blomster på den i de fineste farver, så hun er til at kende på lang afstand. Både Ronja og min mand, mener dog, det kunne være fedt, hvis den var helt dækket af garn, men da hun jo snart vokser fra denne cykel, så tror jeg, at jeg holder med dette.

Ronja elsker hendes cykel med alle de fine blomster og cykler stolt rundt på den :)

Jeg har hæklet et firkantet stykke, der er så bred, at det kan nå rundt om stangen og så lang, at den passer til det stykke, der skal dækkes. Derefter er der hæklet pynt/blomster, som er syet på det firkantede stykke. Til sidst er det stykket syet sammen rundt om cyklens stang. Samme fremgangsmåde er benyttet til styret.

Det har været et hyggeligt projekt og vigtigst af alt, så elsker Ronja sin cykel. Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg pimper en cykel, for det er jo en sjov måde at få brugt sine garnrester på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar