lørdag den 20. december 2014

Egostrik

Jeg har gang i det lækreste egostrik projekt til mig selv. Jeg var nemlig så heldig at vinde et gavekort til rito.dk hos Carina i oktober. Jeg har kigget hjemmesiden igennem flere gange. Den er fyldt med masser af lækre garner og tilbehør, men jeg havde besluttet mig for, at jeg ikke skulle bestille noget, før jeg var 100 % sikker på, hvilket projekt jeg ville igang med.

Efter mange overvejelser besluttede jeg mig for, at jeg ville lave en Høstjakke til mig selv. Jeg endte med at bestille det lækreste, bløde koksgrå alpaca, som jeg mixer med en grøn silk mohair.

Det er meget sjældent jeg bruger tid og energi på at lave en strikkeprøve, men sådan et stort projekt som en Høstjakke er, så tænkte jeg, at det var på sin plads. To tråde alpaca og en tråd silk mohair på pind 6, passede med strikkefastheden og så er det jo bare at komme igang.

Jeg er godt igang med projektet, som jævnligt bliver fundet frem. Jeg synes hurtigt, at det bliver tungt at sidde med og jeg kan mærke, at det bliver hårdt for armene, så det bliver ofte blot til et par pinde af gangen. 

Lige pt. får projektet lidt ekstra fokus og jeg har besluttet mig for, at lave ærmerne færdige, så jeg bedre kan prøve trøjen undervejs. Jeg er nemlig i tvivl om, hvilken længde min høstjakke skal have. Enten skal den være hofte kort eller også skal den have fuld gas på længden og så kan jeg jo bare strikke til jeg løber tør for garn, når jeg nu har lavet ærmerne helt færdige.

Store overvejelser... hvilken længde bliver jeg mon mest glad for?

5 kommentarer:

  1. Dejligt sådan at vinde garn. 😊 Jeg sidder selv med en MEGET TUNG Arving på pindene og jeg syntes, at det er mindre hårdt for armene, når jeg har den helt lange wire på. Til gengæld skal jeg så flytte lidt mere rundt på maskerne. Men det er egentlig ok.

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt lide udseende på de lange, men det kommer jo helt klart an på om den bliver for varm, for så ender det jo med at den ikke bliver brugt....men skønt ser mixet ud af garnerne 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også vild med de lange høstjakker, men er meget i tvivl om, jeg vil få den brugt ret meget. Der ligger trods alt mange timers håndarbejde i sådan en høstjakke. Jeg må prøve den undervejs og lave en løbende vurdering.
      MVH Rikke

      Slet
  3. Overvejer også at strikke noget større til mig selv. Er fuld af beundring over dit projekt. Tænker om du ikke kan vurderer længden undervejs og se hvad der passer til dig og din figur?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak. Det kan klart anbefales at strikke et større projekt til sig selv, det store spørgsmål er bare, hvad det skal være og hvilken type garn og ikke mindst farve man skal vælge. Man ved jo, at der ligger rigtig mange timer i sådan et projekt, så man skal helst træffe de rigtige valg, så man får glæde af det i mange år fremover. Ang. min høstjakke, så prøver jeg den undervejs og laver løbende vurderinger af længden.
      MVH Rikke

      Slet