onsdag den 10. december 2014

Dobbelt hue

Mit seneste projekt fra Lotte var en af de mere omfattende projekter, så det var helt rart at få et nyt lille og hurtigt projekt.

Denne gang har jeg strikket en hue i to lag og to forskellige kvaliteter. Jeg har leget lidt med effekten af at strikke yderhuen med henholdsvis en tråd og to tråde, så der skabes svage striber.

Yderhuen er strikket i Brushed lace fra Mohair by canard. Den er strikket i hulmønster, så det bliver transperent og man kan ane inderhuens pangfarve.

Inderhuen er strikket i Summerwind fra Karen Noe. Super lækket og blødt bomuldsgarn med lidt cashmere.
Jeg fangede lige Ronja som hue-model.

Man kan lige ane effekten af, at yderhuen er strikket i striber og så synes jeg, at det er en lækker detalje med en pangfarve som inderhue og en neutral farve udenpå.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar