søndag den 14. december 2014

Børnefødselsdag

Pelle er begyndt i skole og det betyder bl.a. at børnefødselsdage nu skal holdes i hjemmet. I de seneste år, hvor han har gået i børnehave, har det hovedparten af børnefødselsdagene været afholdt i børnehaven, hvor barnets forældre er kommet med mad til alle børnene.

Når fødselsdagene nu afholdes i hjemmet og alle børnene inviteres, så skal der jo en lille gave med til fødselsdagsbarnet. Det er besluttet at pakkens værdi ikke må være højere end 20 kr. så det er med at være opfindsom. Den sidste fødselsdag Pelle skulle til valgte vi at give fødseslsdagsbarnet en 20'er og sammen med den pakkede vi en lille klovn vi selv har lavet.

Jeg lavede en sød lille klovn efter denne tutorial.

Jeg var ikke helt tilfreds med resultatet af den den første klovn. Jeg synes øjnene havde en tendens til at falde ind i hovedet og så syntes jeg at den manglede nogle ordentlige klovne-sko. Derfor lavede jeg endnu en med lidt personlige ændringer og det var efter min mening meget bedere.

Her ses de to klovne side om side. Klovn nummer to blev tilføjet en nøglering og givet til fødselsdagsbarnet sammen med 20'eren. 

Valget af en klovn, var Pelles idé, for da jeg spurgte ham, hvad for en superhelt vi skulle lave til fødselsdagsbarnet, var hans kommentar; "Jeg tænker lige... han skal have en klovn, for han har sagt, at han vil være klovn, når han bliver voksen."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar