fredag den 26. juli 2013

To-do ... ta-da

En af de ting, jeg længe har irriteret mig over og haft stående på min to-do liste, er at få malet væggen på børnenes værelse. Pelle har i en periode været rigtig slem til at pille i væggen og det er bare blevet grimmere og grimmere. Nødløsningnen i en periode for at undgå, at han pillede mere, var at sætte en plakat over det. Der er et eller andet over, at der er taget "hul" på væggen...
Væggen var tidligere en støvet lilla, men når der nu skal males, så kan man jo lige så godt ændre farven :-) Denne gang blev det en lidt mere unisex farve (Pelle og Ronja deler værelse). Pt. er jeg helt vild med mint, så farven var ikke svær at bestemme sig for.

Pelle har selv hjulpet med at male og lovet højt og helligt, at han aldrig piller i væggen igen.

Jeg synes, at det er svært at indrette rummet, når der både skal være piget og drenget. Det er et loftsrum, lige når vi kommer op af trappen fra stuen og har tidligere (inden vi fik børn) været vores kontor. Jeg har forsøgt mig med at lave en drenge side og en pige side, markeret med deres senge, lamper og hæklede gulvtæpper.

Jeg er ret godt tilfreds med resultatet, men ønsker mig helt klart, at vi havde et værelse til dem hver.

4 kommentarer:

  1. Er gulvtæpperne nogle, du selv har lavet? Og hvis det er, hvor finder man så mønstret henne?? :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, dem har selv lavet. De er hæklet i zpaghetti. Du kan finde mønstret/opskriften her:
      http://noerkletoeserne.blogspot.dk/2012/10/diy-zpaghetti-spiral-tppe.html
      MVH Rikke

      Slet
  2. Jeg har en tvilling søster - og som barn delte vi også værelse og det var s**** irriterende :-) Sådan er det :-) Dine kludetæpper er jeg fuldstændig og helt aldeles vild med :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tænker at det både har sine fordele og ulemper at dele værelse med sin bror eller søster men det har jeg kun oplevet at jeg skulle i et par måneder da mine forældre renoverede huset mens jeg var barn. Ville ønske at vi havde mulighed for at de havde hver deres værelse men det kommer nok engang. Tusind tak ang. tæpperne det er noget af det håndarbejde jeg er mest stolt af.
      Mvh Rikke

      Slet