lørdag den 24. oktober 2015

Restestrik #11

Da jeg blev færdig med den lækre uldne cardigan, jeg har teststrikket for Mette Hvitved, havde jeg et halvt nøgle alpaka silk og semilla fino tilbage. Det er ofte de rester man ikke rigtig ved, hvad man skal bruge til, men jeg tænkte, at det måtte da række til en lille nederdel til Ronja.

Jeg slog masker op, der passede til at nederdelens omkreds i livet passede til Ronjas livvidde. Derefter strikkede jeg blot rundt og rundt indtil jeg slap op for alpakaen. Derefter tilføjede jeg semilla finoen og strikkede en enkelt omgang inden jeg strikkede en omgang, hvor jeg tog en masker ud for hver to masker, så der kom lidt strut i skørtet. Efter 15 omgange strikkede jeg endnu en omgang, hvor jeg tog masker ud. Til sidst sluttede jeg af med et par retriller for at undgå at kanten ruller.

I livet bukkede jeg kanten og lavede en løbegang, hvor jeg har trukket en elastik igennem og et bånd.

Sammen med cardiganen er det blevet et fint lille sæt, som hun kan bruge vinteren over.

4 kommentarer: