tirsdag den 8. september 2015

På ærterne

Ind imellem bliver symaskinen fundet frem. Det sker dog ikke så tit som mine intentioner er, men når jeg får en forespørgsel på et eller andet, så kommer den frem fra sit skjul og jeg hygger mig med det.

Seneste forespørgsel der forårsagede en hyggestund foran maskinen, var om jeg kunne sy nogle risposer, som vi kunne bruge i forbindelse med vores karatetræning. Så jeg gik i skuffen med stof og fandt noget lækkert solidt boligstof og syede mellemstore poser. 

Jeg var lidt i tvivl om hvad jeg skulle fylde i, for de måtte godt have en vis tyngde og så skulle det gerne kunne holde til noget. Jeg overvejede flere muligheder for fyld, men var selv mest varm på ukogte kikærter, men det ville blive en dyr fornøjelse af fylde poserne med, så jeg spurgte en af mine kollegaer, som altid er fyldt med gode ideer. Hun fortalte at hun altid brugte popcorn kerner, for de var billige og går ikke i stykker af at blive kastet med. Et super godt fif, som hermed er givet videre, hvis du en dag skal lave nogle risposer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar