mandag den 14. september 2015

Et skæg indlæg

Jeg har en kollega, som er en dygtig musiker. Han er for ca. 6 mdr. siden blevet far til en lille dreng og i den forbindelse, kom en af de unge fra mit arbejde med en udtalelse om, at min kollegas dreng helt sikkert vilde ligne sin far og have fuldskæg, når han blev 6 mdr. 

Den kommentar kunne jeg og en anden kollega ikke bare lade passere, så vi besluttede os for, at jeg måtte forsøge mig med at strikke/hækle noget skæg til drengen.

Efter lidt søgen rundt på pinterest bestemte jeg mig for at strikke en hue, hvor jeg kunne hæfte noget strikket skæg fast på. Et lille nøgle super blødt alpaca fra min garnskuffe blev forvandlet til en lille babyhue med ekstra lang ribkant, som skal bukkes op.

Pelsgarn blev strikket til et lille spidst fuldskæg, og der blev syet knapper i hjørnerne, som passer i 2 knaphuller, som jeg har lavet i starten af huens ribkant og skjules, når ribkanten bukkes op på huen.

Jeg var nødt til at teste ideen på en ballon inden gaven blev pakket ind og afleveret til min kollega.

Min kollega blev mega glad for den og gik grinende rundt på jobbet resten af dagen. Et par dage efter kom han og viste mig et billede af sønnen med huen på og fortalte, at da han var kommet hjem havde han listet hue og skæg på sønnen uden kæresten havde set det. Derefter var han gået ind til kæresten med sønnen og fuldskægget, hvorefter hun havde skraldgrinet og syntes, at det var en god joke.

Et lille skæg indlæg om et lille fuldskæg, som bragte store smil hos modtagerne.

2 kommentarer: