mandag den 24. november 2014

Vinter sæt

Der sker mange ting bag skærmen, især når det kommer til kreative sysler, men det er vist ikke så tit, at jeg får mig sat ved skærmen og lavet indlæg om det.

Denne hue er blevet til af rester fra min bugnende garnkurv (jeg forsøger at strikke og hækle mig igennem alle mine garnrester, men det er en større opgave).  Huen er freestylet, men strikket med samme mønster som den Mads Nørgaard wannebe trøje jeg strikkede til Pelle sidste år.

På toppen har huen fået en fin lille neongrøn pompom. Jeg overvejede en af pelse, men synes denne binder farverne i huen meget godt sammen, samt tilfører lidt humor til huen, hvilket godt kan gå, når det er til et barn. Og så er det bare dejlig praktisk til vask, når han af og til finder på at bade i mudderpøl i fuld påklædning.

Pelle kan stadig passe trøjen, så nu har han et fint matchende vintersæt.

I 2 af huens omgange har jeg strikket refleksgarn med sammen med huens garn. Det er ikke synligt, når man umiddelbart kigger på huen, men når lyset rammer i mørket, så er refleksen nem at se.

6 kommentarer:

  1. Sej knægt med super smart dress.... lige klar til en ude-lege-tur.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Han er en lækker dreng og mor her synes, at han ser super vaks ud i sit nye sæt... drengen er dog af en anden mening ;)
      MVH Rikke

      Slet
  2. Svar
    1. Er også selv blevet ret tilfreds med resultatet.
      MVH Rikke

      Slet
  3. Mega god idé med refleksgarn! Det anede jeg slet ikke eksisterede. Og virkelig lækkert design!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror det var sidste år, jeg første gang stødte på refleksgarn. Det er rimeligt dyrt, så det er ikke noget man strikker med i store mængder. Jeg er selv ret vild med ideen med refleksgarn, men jeg skal lige have løst problemet med udtrykket. Kunne godt tænke mig, at det var mere jævnt i striberne.
      MVH Rikke

      Slet