torsdag den 17. april 2014

Lige om lidt...

Ja faktisk allerede i morgen, er det 3 år siden, at vores skønne Ronja så dagens lys første gang. Her anden gang er det som om at tiden bare løber dobbelt så hurtigt. Det føles nærmest som i går, at vi så hende første gang. 

Udover de købte gaver, så har jeg haft gang i hæklenålen og hæklet en fin Rarity enhjørning efter Krudtuglens mors opskrift.

Valget af My litte pony er taget ud fra hvilke farver jeg havde nok af i kurven af garn samt at Ronjas yndlingsfarve er lille. 

Ponyens horn har jeg freestylet. Jeg startede med 3 fm i mr og øgede hver omgang med en fm. Alle maskerne er hæklet i bagerste maskeled for at give en fornemmelse af et snoet horn.

Både øjne og "numsepynt" er lavet i filt og syet på da hesten var færdigmonteret.

Den har været længe undervejs fordi jeg har kæmpet lidt med spiralerne til manke og hale, men takket være IG, fik jeg masser af fif og endte med nogle næsten perfekt snoede spiraler.

Nu er der bare tilbage at håbe på at hesten falder i prinsessens smag.

2 kommentarer:

  1. Hold op hvor er den flot, mon ikke hun bliver glad for den :)
    Jeg kender alt for godt problemerne med at hækle spiraler, det har jeg endnu ikke lært.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Hun blev heldigivs super glad for den, så arbejdet med de pokkers spiraler har været det hele værd og mere til.
      MVH Rikke

      Slet