onsdag den 17. oktober 2012

Strikkeassistance

Det er hvad jeg har fået. For et par dage siden fik I en statusrapport på Pelles Robin Hood trøje og efter at have givet de der strømpepinde en chance, så må jeg erkende, at dem er jeg ikke dus med og ved heller ikke helt hvornår jeg bliver.
 
Heldigvis har jeg en svigermor, der synes det er ren terapi bare at strikke derudaf med strømpepinde, så da hun foreslog at strikke ærmerne var jeg ikke sen til at sige ja. Hun synes det er terapi og jeg vil trænge til terapi, hvis jeg skulle fortsætte med strømpepindende... så det er vist en ren win-win situation.
 
 Så skal jeg kun bøvle med pindene på de 11 retriller i bunden af hver ærme.
 
Mens svigermor ordnede ærmerne på Pelles trøje, fik jeg lige lavet noget mere på Ronjas Lady Marion tunika, så svigermor også lige kunne strikke ærmerne på den :-)
 
Jeg må vist hellere øve mig noget mere med strømpepindene... engang... eller lære det, der magic loop.

2 kommentarer:

  1. Sikke nogen fine trøjer du har gang i. Kan lige fortælle dig, at du kan strikke ærmer rundt op en rundpind istedet for strømpepinde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak... har hørt lidt om, at jeg kan bruge rundpinde og har også afprøvet det, men det har været på strik på større pinde... er lidt usikker på, hvor pænt det vil blive, når det er strik på pind 3.
      MVH Rikke

      Slet