tirsdag den 4. november 2014

Julelege

Julen nærmer sig med hastige skridt og så er det jo iorden at begynde på at lave julekrea.

Jeg startede lige så stille op med et lille hækleprojekt for nogle uger siden. Jeg har set flere udgaver af hæklede mistelten og har kastet mig ud i at lave min egen. Indtil videre ligger den blot sådan her og venter på, at jeg beslutter mig for, hvordan den evt. skal pyntes.

I efterårsferien hyggede jeg mig på arbejde en hel dag on and off med at lave elastikker sammen med nogle af de unge. Mens de kastede sig over kunsten at lave armbånd, nørdede jeg lidt med at lave en engel efter denne tutorial... både af egen lyst men også til inspiration for de unge.

Vingerne laves seperat og sættes på som en rygsæk til sidst. De er super fine og overvejer om man bare skal lave en masse vinger som pynt til juletræet.

5 kommentarer:

  1. Jeg er helt vild med den hæklede mistelten!!!!!

    SvarSlet
  2. Tak Libbie. Det er første forsøg, så selvom jeg er tilfreds med formen, så er der stadig ting jeg overvejer, hvordan jeg kan forbedre... tænke, tænke... man er vel perfektionist ;)
    MVH Rikke

    SvarSlet
  3. Jeg synes også, at misteltenen er perfekt!! Vil du dele opskriften, når du også selv er tilfreds? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Astrid. Jeg skal nok lave en lille opskrift/diy ;)

      Slet
  4. Det er den flotteste hæklede mistelten jeg har set, og hvis du endelig synes den skal pyntes, så kunne nogen fine små hvide bær vel være sagen. Det er der vist også på de rigtige?? :-) Men super flot. :-)

    SvarSlet