onsdag den 1. januar 2014

Strik 2013

Sidste år lavede jeg en opsamling på årets strik, jeg endte med i 2012 at lave 25 færdige strikkeprojekter.  Det er egentlig lidt sjovt med de opsamlinger, så sådan en får i også i år.

I år 2013 er jeg blevet mere dus med at strikke og til tider har det fyldt mere end hæklingen. Jeg er har endda udfordret mig selv med mønsterstrik. 

Til mine børn har jeg strikket følgende;


Til Pelle strikkede jeg mit første projekt med mønster.

Det blev også til en lækker Mads Nørggaard inspireret mønster strik til Pelle.

Mit strikkeår har primært været fyldt med projekter, som jeg har lavet i samarbejde med Lotte eller efter Lottes opskrifter.

Først og fremmest blev det til en af mine yndlingstrøjer, som er designet ud fra et billede jeg så i et blad af en jersey trøje.

Med udgangspunkt i samme opskrift, men i lækkert mohair og med lidt variation i halsen og ærmerne, blev det til en sommerlig version af yndlingstrøjen.

Det blev også til en del veste efter den samme opskrift, men i forskellige størrelser og garner. Først denne variant.

En anden i 2 forskellige garner.

En tredje med kulørte knapper, som blev strikket til Anne.


Denne Østers bluse kom på pindene 2 gange, da jeg ikke lige kunne få opskriften til at passe første gang.

Denne bluse tog langt tid om at komme af pindene, men en lang køretur hjem fra Sverige gjorde et godt indhug i den.

Det blev også til en poncho i yndlingsgarnet... flowerbed.

Et mini rør, som også kan bruges som hue.

Denne bluse er også blandt årets favoritter. Strikket i 2 farver kabuto fine.

Lotte udgav i efteråret en ny bog kun med huer. En af mine yndlingshuer fra bogen fik jeg strikket til mig selv.

Et af årets sidste projekter blev et sjal i flowerbed.

Opgjort i tal har jeg i 2013 strikket;
5 voksen bluser
3 børne bluser/cardigans/vest
4 voksen veste
1 hue
1 sjal
1 poncho
1 rør/hue

I alt 16 fremviste projekter. Derudover blev endnu 2 projekter færdig i 2013, men endnu ikke fremvist på bloggen. Det må jeg hellere få gjort i dette nye år. Det blev ikke til så mange projekter som i 2012, men til gengæld har en del af projekterne været noget mere omfattende.

4 kommentarer:

  1. Hvor er det bare nogle lækre ting du har fået lavet. Super hyggeligt med sådan en opsamling, et dejligt gensyn med nogle af tingene og "hvorfor har jeg ikke set den før" oplevelse med andre :p

    Glæder mig til at se hvad du får lav et i 2014.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak... synes også de opsamlinger er sjove... det giver et dejligt overblik over hvor meget det egentlig er lykkedes at producere i løbet af året.
      MVH Rikke

      Slet
  2. Rigtig rigtig fine ting :) Hvad mon 2014 byder på af flotte strikke projekter? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak. Har allerede gang i et projekt og flere på to-do listen, så mon ikke at 2014 bliver et godt strikkeår.
      MVH Rikke

      Slet