onsdag den 16. september 2015

Bluse med wienerlæg

Jeg strikker og hækler rigtig meget til alle andre end mig selv, men nogle gange, så skal jeg huske at priotere egoprojekter. I sommerferien besluttede jeg mig for, at det var på tide med et lille egoprojekt.

Jeg havde nogle nøgler Støvbold liggende fra Tante Grøn, som længe har ventet på at blive til en bluse med wienerlæg. Og efter en uges tid var de blevet forvandlet til en florlet bluse.

Blusen er længere bagtil og på bagsiden er der et fint wienerlæg, som jeg var meget bekymret for at skulle strikke, men det var ikke noget problem.

Blusen er en raglan model, der i følge opskriften skal strikkes i fire dele og syes efterfølgende sammen, men det kunne jeg ikke lige overskue, derfor valgte jeg at strikke den rundt og forsøge mig med at lave raglanindtagninger. Det fungerede super godt og jeg er glad for at jeg slap for det store monteringsarbejde.

I den nederste ribkant har jeg strikket en helt tynd sølvglimmertråd med, for at give en lille diskret detalje til blusen.

Blusen er fantastisk blød og let og så er jeg vild med den løse model, som gør sig godt til et par jeans her til efteråret. Den er allerede taget i brug og vil med garanti blive brugt flittigt henover efteråret og vinteren.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar